Тиждень протидії булінгу
З 16 по 20 вересня в Новоносовицькому ЗДО провели тиждень протидії булінгу "Збережемо дружбу, друзі".протягом тижня були проведені тематичні заняття "Я маю право", "Даруємо добро", бесіди з тематичними малюнками, тематичне відео - це невід'ємна частина профілактичної роботи з дітьми .
Булінг - це відновлення нового терміну для пересічного громадянина, змінений з-поміж нас, що ми просто не знаємо, а в більшості випадків стикається з цим явищем у дитинстві. Під терміном "булінг", пояснюйте - це агресивна поведінка щодо окремих осіб або груп, з можливим приєднанням, домінування, фізичного чи психологічного самоврядування.
Булінг може проявлятись у вигляді психологічного тиску (образи, прикріплення, погрози, ігнорування тощо) та фізичних збитків (ударів, поштовхів, придатних фізичних контактів, побиття та інших). Не рідко фізичний і психологічний тиск об'єднуються.
Від булінгу страждають і агресори, і жертви. Всі вони переживають емоційні проблеми, не змішують будувати стосунки з людьми, мають проблеми психо-емоційного розвитку. Вони потребують допомоги, щоб допомогти їм розширити здорову роботу з людьми, які не мають власного життя.
Форми та види булінґу
Люди, які вибирають жертву і не можуть стояти за себе, намагаються притягатися, залякати, ізолювати від інших різними способами. Найпоширенішими формами булінґу є:
· словесні образи, глузування, обробка, погрози;
· зразки жесті або дії, наприклад, плювки;
· залякування за допомогою слів, загрозливих інтонацій, щоб змусити жертву щось зробити чи не зробити;
· ігнорування, відмова від спілкування, виключення із гри, бойкот;
· вимагання грошей, їжі, речі, умисного пошкодження особистого майна жертви.
· фізична насильство (удари, щипки, штовхання, підйоми, викручування рук, будь-які інші дії, які заподіюють більшу і навіть тілесну ушкодження);
· підбирати за допомогою мобільних телефонів і інтернету (СМС-повідомлення, електронні листи, зразки реплікацій і коментарі в чатах і т.д.), доповнювати чуток і пліток.
Ви можете бути об'єднаними, які займаються фізичним, соціальним (електронним) і електронним (кібербулінгом), які часто використовуються для більшого впливу.
70% знущань відбувалися словесно: принизливая обробка, гл узування, жорстока критика, висміювання та ін. На жаль, кривад часто залишається непоміченим і непокаренним, однак це не є невідповідним для «об'єкта» призупинення.
Фізичне насильство в першій черзі помітно, однак менше третини випадків булінґу (нанесення ударів, штовхань, підніжок, пошкодження або крадіжки особистості речей жертв і та ін.)
Найбільш докладної зовнішньої реклами - систематичне визначення рівня гідності потерпілого через ігнорування, ізоляцію, унікання, виключення.
Ніні набирає обертів кібербулінґ. Ви можете скористатися мобільними телефонами, інтернетом. Реєструються в соціальних мережах, створюють сайти, які можуть вільно спілкуватися, обробляючи інші, поширюються плітки, особисті фотографії або оформлення в роздягальню чи вбирання.
План заходів Новоносовицького ДНЗ з протидії булінгу на 2018-2019 н.р.
№ |
Назва заходу |
З кимпроводиться |
Термін |
Відповідальний |
|
|
|||
1. |
Бесіда з батьками за круглим столом «Роль сім’ї у вихованні дошкільника». (Контроль батьків за перебуванням дітей в соціальних мережах, перегляду мультиків з ознаками булінгу ) |
Батьки |
Квітень |
ЗавідувачДНЗ |
2. |
Створення психологічно безпечного освітнього простору, формування позитивних взаємин, толерантності та сприятливого мікроклімату у різних видах діяльності. |
Здобувачі освіти |
Пр. року |
Вихователь |
2. |
Проведення приємних зустрічей, Днів відкритих дверей |
Здобувачі освіти |
Пр. року |
Вихователь |
3. |
Перегляд мультфільмів на тему «Стоп,булінг!» |
Здобувачі освіти |
Квітень |
Вихователь |
4.
|
Бесіда з вихованцями закладу на тему: « Як можна образити дитину, як допомогти потерпілому» |
Здобувачі освіти
|
Травень
|
Вихователь
|
5.
|
Консультація «Стоп насильство в сім»ї» |
Батьки
|
Квітень
|
Вихователь
|
Порядок подання
та розгляду заяв
про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти
1. Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.
2. Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону
України «Про звернення громадян».
3. Здобувач освіти, який став свідком булінгу у школі, зобов'язаний
повідомити про це вчителя, вихователя, психолога або безпосередньо керівника закладу освіти .
4. Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу,
зобов'язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.
5. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.
6. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з'ясовує обставини булінгу.
7. Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв'язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього
процесу.
8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у
справах дітей.
9. Здобувач освіти може звернутись до соціальної служби з питань сім'ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після
отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з'ясувати
всі обставини булінгу.
· ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ
· Закон України «Про дошкільну освіту» (зі змінами та доповненнями)
· Стаття 27.Учасники освітнього процесу
· Учасниками освітнього процесу у сфері дошкільної освіти є:
· діти дошкільного віку, вихованці, учні;
· педагогічні працівники: директори, заступники директора з навчально-виховної (виховної) роботи, вихователі-методисти, вихователі, старші вихователі, асистенти вихователів, вчителі (усіх спеціальностей), вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги, інструктори з праці, інструктори з фізкультури, інструктори слухового кабінету, музичні керівники, керівники гуртків, студій, секцій, інших форм гурткової роботи та інші спеціалісти;
· {Абзац третій статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}
· помічники вихователів та няні;
· {Абзац четвертий статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}
· медичні працівники;
· батьки або особи, які їх замінюють;
· батьки-вихователі дитячих будинків сімейного типу;
· асистенти дітей з особливими освітніми потребами;
· {Статтю 27 доповнено новим абзацом згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}
· фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
· {Абзац дев'ятий статті 27 в редакції Закону№ 2145-VIII від 05.09.2017}
· Стаття 28.Права дитини у сфері дошкільної освіти
· 1. Права дитини у сфері дошкільної освіти визначені Конституцією України,Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
· 2. Дитина має гарантоване державою право на:
· безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;
· безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
· захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
· безоплатне медичне обслуговування у закладах дошкільної освіти;
· {Абзац п'ятий частини другої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}
· захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
· здоровий спосіб життя;
· діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти.
· {Частину другу статті 28 доповнено абзацом восьмим згідно із Законом№ 2541-VIII від 06.09.2018}
|
ЗАКОН УКРАЇНИ |
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протистоянь булінгу
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Вісник Верховної Ради УРСР, 1984 р., № 51, ст. 1122):
1) частину другу статті 13 після цифри "173" доповнити цифрами "173 - 4 ";
2) доповнюють статтею 173 - 4 такого змісту:
" Стаття 173 - 4. Булінг (укладання) учасника освітнього процесу
Булінг (тьокування), тобто дія учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, тому що застосовують засоби електронних комунікацій, які включають малолітні чи неповнолітні особи або такі особи інших учасників освітнього процесу. могла бути чи була заподіяна шкода психічне або фізичне здоров'я потерпілого, -
за те, що накладення штрафу від п'ятидесяти до останнього неопублікованого мінімуму доходів громадян або громадських робіт на двадцять років до сорока годин.
Діяння, передбачає частку першості цієї статті, вказуючи на групу осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, -
за те, що накладення штрафу від початку до двох неодноразових мінімумів доходів громадян чи громадських робіт від сорока до шістдесяти годин.
Діяння, передбачене часткою першості цієї статті, вчинені малолітнім чи неповнолітним особам віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -
за те, що накладення штрафу на батьків або осіб, які замінюють їх від п'ятидесяти до неопублікованих мінімумів доходів громадян або громадських робіт на двадцять років до року.
Діяння, передбачає частково іншу цю статтю, вчинене малої або неповнолітньою особою з віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -
за те, що накладення штрафу на батьків чи осіб, які замінюють їх, не перевищують неодноразових мінімумів доходів громадян або громадських робіт від сорока до шістдесяти годин.
Неповідомлення керівника освітньої освіти зауважує підрозділи органів національної політики України про випадкові булінгу учасників освітнього процесу -
за те, що накладення штрафу від п'ятидесяти до останнього неопублікованого мінімуму доходів громадян або виправних служб на один місяць з відрахуванням до двадцяти відсотків заробітку;
3) абзац перших частин третьої статті 184 допоміжних слів і цифр "порушення, передбачених частинами третьої або четвертої статті 173 - 4 цього Кодексу";
4) статтю 221 після цифра "173-173 - 2 " доповнити цифрами "173 - 4 ";
5) абзац другий пункт 1 частини першої статті 255 після цифри "173-173 - 2 " доповнить цифрами "173 - 4 ".
2. У Законі України "Про освіту" (2017 р., № 38-39, ст. 380):
1) частину першої статті 1 доповнення пункту 3 - 1 такого змісту:
"3 - 1 ) булінг (тлумачення) - діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, тому, що використовують засоби електронного спілкування або) таку особу, яка стосується інших учасників освітнього процесу, вказує на те, що могла бути затримана школою психічного чи фізичного здоров'я.
систематичність (повторюваність) діяння;
наявність сторін - кривадник (булер), потерпілій (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
дії або бездіяльності кримінальника, який має запобігати психічну та / або фізичну школу, сприйняття, страх, тривогу, підпорядкування потерпілими інтересами кримінальної справи;
2) частку другу статтю 25 після абзацу дев'ятого допоміжних новин:
"здійснює контроль за виконанням планових заходів, спрямованих на запобігання та протидію буллінгу в закладені освіти; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладах освіти, а також заходів, спрямованих на надання соціальних і психолого-педагогічних послуг, які проводяться освітою. ами або постраждало від булінг ».
У зв'язку з цим абзац десятидітним абзацом одинадцятим;
3) частину третю статтю 26 після абзацу дев'ятого доповнення п'ятьма новими абзацами такого змісту:
"забезпечити створення закладної освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу
з урахування пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, які забезпечують формування та реалізацію державного політичного уряду, головного органу в системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізацію державної політики та служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім'ї, дитини та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, перекладених на запобігання та протидію булінгу. и;
розглядає питання про випадки булінгу (тлумачення) здобувачів освіти, їх батьків, законних представників, інших осіб і видає рішення про проведення розслідування; викликає зауваження комісії з розгляду випадків, що призводять до прийняття рішення про виконання проведеного розслідування та порушення відповідних заходів;
забезпечити виконання заходів для надання соціальних і психолого-педагогічних послуг, які пройшли освіту, які використовують булінг;
повідомляє уповноважених підрозділів органів Національної поліції України та служб у справах дітей про випадки булінгу (закохання) в закладах освіти.
У зв'язку з цим абзац десятидітним абзацом п'ятнадцятим;
4) частку другу статтю 30 після абзацу двадцяти допоміжних чотирма новими абзацами такого змісту:
"правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;
план заходів, перекладених на запобігання та протидію булінгу (зауваження) в закладах освіти;
введіть подання та розгляд (конфіденційність довіри) заяв про випадкові булінгу (замаску) у закладах освіти;
ввести порядок реагування на допущені випадки булінгу (осциляції) у закладені освіти та відповідальності осіб, причепних до булінгу (тьмяння).
У зв'язку з цим абзац двадцять перший виклик абзацом двадцять п'ятим;
5) у статті 53 :
у частині першій :
абзац десять після слів "форм насильства і експлуатації" допоміжні слова "булінгу (цькування)";
після абзацу десяти допоміжних новин
"отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг, як особа, яка постраждала від булінгу (укладання), стала його свідком або вибухом.
У зв'язку з цим абзаці одинадцяти - сімнадцятирічний збіг абзацами дванадцяти - вісімнадцятим;
частково третю допоміжні абзаці шостим такого змісту:
"повідомляє керівництво закладу освіти про факти буллінгу (тютюну) до здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які підключені до освітнього процесу, які були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб";
6) у статті 54 :
частково першу допоміжну інформацію про двадцять такого змісту:
"захистити під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства і експлуатації, в тому числі булінгування, дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю";
частку другу доповнення абзацом чотирнадцяти такого змісту:
"повідомляє керівництво закладу освіти про факти буллінгу (тютюну) до здобутих освітян, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучені до освітнього процесу; для припинення булінгу (цькування);
7) у статті 55 :
у частині другій :
абзац восьми після слів "закладу освіти" допоміжні слова "щодо того, що надаються соціальні та психологічні педагогічні послуги особам, які поширюються від булінгу (ставлення до неї);
допоміжні абзаци дев'ятій і десятим такого змісту:
"подавати керівництву або зауваження закладу освіти заяву про випадкові булінгу (динаміку) дитини або будь-якого іншого освітнього процесу;
вимагати повного та непередбачуваного розслідування випадків буллінгу (динаміки) будь-якого іншого освітнього процесу;
частково третю допоміжні абзацами одинадцять і дванадцять разів:
"сприяє керівництву закладу освіти в проведені розслідування щодо випадків булінгу (тьмяння);
виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків, що наближаються до освіти;
8) частину першу статті 64 після абзацу восьми допоміжних двома новими абзацами такого змісту:
"з урахуванням пропозиції центрального органу виконавчої влади з питань формування та реалізації державної політики у сфері захисту прав і свобод людини та громадян, центрального органу виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізацію державної політики охорони здоров'я, виконавча влада, що забезпечує формування та реалізовує державну правову політику, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики на майбутнє ляє та затверджує план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (освітянню) в освіті освіти, впорядковувати реалізацію випадкових булінгу, утримувати заходи щодо вжиття заходів;
узагальнення та оприлюднення інформації про випадки булінгу (укриття) в закладах освіти.
У зв'язку з цим абзаці дев'ятій - двадцять шості висловлюють абзацами одинадцятим - двадцять восьмим;
9) частину першу статті 65 після абзацу шостого доповнення новими абзацем такого змісту:
"сприяє розробці плану заходів, перетворених на запобігання та протидію платіжній діяльності".
У зв'язку з цим абзаці сьомий і восьмимісячний збіг абзацами восьмим і дев'ятим;
10) у статті 66 :
частково першу після абзацу сьогодення доповнюють:
"сприяє розробці плану заходів, перетворених на запобігання та протидію платіжній діяльності".
У зв'язку з цим абзац восьмийвидіться абзацом дев'ятим;
частину другу після закінчення одинадцяти допоміжних новин:
"сприяти розробці плану заходів, перетворених на запобігання та протидію булінгу (укріпленню) в закладах освіти".
У зв'язку з цим абзац дванадцятидітним абзацом тринадцятим;
11) пункт 2 частини іншої статті 71 допомога від п'яти такого змісту:
"випадків булінгу (тьокування) в закладах освіти і заходів реалізації на такі випадки, що стосуються освіти або його засновника";
12) частину четверту статті 73 після абзацу третього допоміжного двома новими абзацами такого змісту:
"здійснювати перевірку заяв про випадки, що призводять до помилок у закладах освіти, повноті та вчасності заходів, що дозволяють реалізувати такі випадки з боку педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, керівництва та освіти освіти;
аналізувати заходи для надання соціальних і психолого-педагогічних послуг, які пройшли освіту, які постраждали від булінгу (ставлення).
У зв'язку з цією абзаці четвертий - восьмий випливає абзацами шостим - десятим;
13) частину другу статті 76
"2. Соціально-педагогічна патрона у системі освіти сприяє взаємодії закладів освіти, сім'ї та суспільства в галузі охорони здоров'я освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечення профілактики та запобігання болінгу, надання консультативної допомоги батькам, психологічної супроводі охорони освіти Соціально-педагогічний патронаж здійснюється соціальними педагогамі ", які постраждали від булінгу.
1. Цей Закон вилучає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цього Законом:
привести свій нормативно-правовий акт у відповідність із цим Законом;
забезпечити приведення міністерств, що мають центральні органи виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідності із цим Законом.